Για να φτιάξουμε τον κόσμο του αύριο, πρέπει να δούμε στο σήμερα τι κάναμε λάθος στο χθες και να σχεδιάσουμε μία νέα αναπτυξιακή στρατηγική. Και αυτό κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Καταρχάς αλλάξαμε τη λογική των δημοσίων έργων στην Ελλάδα. Ξεκινήσαμε από το βασικό, δηλαδή από το νομοθετικό πλαίσιο. Με τη μεταρρύθμιση του 4782, τα δημόσια έργα γίνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα, διαφάνεια, ποιότητα και μικρότερο κόστος. Ενώ με το νέο νομοσχέδιο για τις πρότυπες προτάσεις, μπορούμε πλέον ενώσουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα για να δημιουργήσουμε νέες δυνατότητες για έργα που έχει ανάγκη ο τόπος.
Ακολουθούμε, επίσης, μία απαράβατη αρχή. Ποτέ δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει δύο βασικά χαρακτηριστικά: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Το μόνο εύκολο είναι ένας υπουργός να κάνει ανακοινώσεις και να αφήνει το λογαριασμό στον επόμενο. Αλλά πιο σημαντικό από τα πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη, είναι το τι αφήνει κανείς στον τόπο.
Και το κυριότερο από όλα ίσως: Πλέον δεν γίνονται σκόρπια, αποσπασματικά έργα, χωρίς στρατηγική, χωρίς εθνικό σχεδιασμό. Αντιθέτως. Όλα τα έργα εντάσσονται σε ένα συνεκτικό σχέδιο.
Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα σιδηροδρομικά έργα, τα οποία συνθέτουν το αναπτυξιακό μας όραμα για το μέλλον. Η επιδίωξή μας είναι διπλή. Nα καταστεί η Ελλάδα κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και βέβαια να περάσουμε από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές, σε πλήρη εναρμόνιση με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει κόμβο υποδομών, μεταφορών και logistics.
Με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που υλοποιούμε βήμα-βήμα, αλλάζουμε την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργούμε τις βάσεις για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας
Για να το πετύχουμε αυτό όμως πρέπει να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο και να το συνδέσουμε με οδικούς άξονες και λιμάνια. Αλλά και με τα Βαλκάνια και από εκεί με τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη.
Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα, ύψους 4 δισ. ευρώ. Εξορθολογίζουμε τη λειτουργία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Κυρίως όμως, βάζουμε τέλος στον κατακερματισμό των σιδηροδρομικών έργων, που έφερνε καθυστερήσεις, συμπληρωματικές συμβάσεις και είχε τελικά ως αποτέλεσμα να μην τελειώνουν ποτέ.
Σύντομα λοιπόν τα τρένα μας θα φτάνουν και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, εκτός του Πειραιά: Την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη, τη Ραφήνα, το Λαύριο, την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα. Χάρη στη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, τα έργα αυτά θα συμβασιοποιηθούν όχι σε οκτώ χρόνια, αλλά μέσα στους επόμενους 16 με 24 μήνες.
Όλα τα έργα που υλοποιούμε και σχεδιάζουμε, συνδέονται το ένα με το άλλο σαν ένα “νευρικό δίκτυο” της χώρας και σχηματίζουν έτσι ένα νέο αύριο.
Το 2021 ξεμπλοκάραμε πολλά μεγάλα έργα που καθυστερούσαν επί χρόνια, ενώ ξεκινήσαμε και νέα. Και το 2022 θα στηθούν και νέα εργοτάξια σε όλη τη χώρα.
Το καλοκαίρι του 2022 θα μπορεί κανείς να φτάσει από το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” στο λιμάνι του Πειραιά, σε 50 λεπτά, όταν παραδοθούν στο επιβατικό κοινό και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό.
Οι εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησαν το 2021 και θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό το 2022, ενώ στη Θεσσαλονίκη προχωράμε το γρηγορότερο δυνατό, ώστε το Μετρό να παραδοθεί στους πολίτες το 2023, παρά τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν οι προσφυγές.
Έρχεται επίσης η ώρα για τα πρώτα εργοτάξια στον ΒΟΑΚ, για την επέκταση της Αττικής Οδού, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης, τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου, την αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά.
Όχι με μεγάλα λόγια αλλά με πράξεις και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που υλοποιούμε βήμα-βήμα, αλλάζουμε την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργούμε τις βάσεις για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας.
Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: “Η Ελλάδα κόμβος υποδομών, μεταφορών και logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης” | Date: 11/03/2022 © Energizing Greece Magazine | 1st Edition March 2022 |
| 1st Edition Energizing Greece Magazine | March 2022 |
|Follow the Leaders of “E”, Entepreneurship, Equity, Economy, Education, Environment, Energy|