Ποια είναι η URB-E;
Στους δρόμους της πόλης, τις περισσότερες μέρες, φορτηγά παράδοσης Amazon , φορτηγά UPS, Uber και οχήματα για υπηρεσίες άμεσης παράδοσης, ανταγωνίζονται μεταξύ τους κυκλοφοριακά.
Μια εταιρεία με έδρα το Λος Άντζελες στοχεύει να λύσει το πρόβλημα της αστικής συμφόρησης και των εκπομπών που συνεπάγεται, ανταλλάσσοντας τα φορτηγά παράδοσης με ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου.
Ποια είναι η URB-E; H URB-E είναι το συμπαγές δίκτυο παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων, που αντικαθιστά τα φορτηγά με μικρά ηλεκτρικά οχήματα σχεδιασμένα για κάθε γειτονιά.
Η URB-E δημιουργεί μια θέση υψηλής πυκνότητας στην αγορά για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, η οποία αναμένεται να φτάσει τα 370 δισεκατομμύρια δολάρια.
Θέλουν να δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα γύρω από τα ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου, με στόχο την επέκταση από 50 σε 500 μέχρι το επόμενο έτος.
«Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου επιτρέπουν στους εργαζόμενους να αποφεύγουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση των αυτοκινήτων, μειώνουν τη ρύπανση και είναι ασφαλέστερα οχήματα στους δρόμους μας από τα φορτηγά», λέει η Sarah Kaufman, αναπληρώτρια διευθύντρια του Rudin Center for Transportation στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
«Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να αναδιαμορφώνονται για οχήματα μικρότερης μορφής και περισσότερες μεταφορές με ανθρώπινη ενέργεια και τα ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου ταιριάζουν απόλυτα σε αυτό το όραμα».
Η URB-E, η οποία ξεκίνησε ως εταιρεία που κατασκεύαζε μίνι ηλεκτρονικά σκούτερ, στρέφεται προς τη δημιουργία εσόδων από τη ζήτηση από εταιρείες που χρειάζονται τα δικά τους συστήματα παράδοσης χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Η URB-E κατασκευάζει τα δικά της ηλεκτρονικά ποδήλατα εργασίας στην Κίνα, τα οποία είναι σχεδιασμένα να μεταφέρουν μεγάλα φορτία (800 λίβρες) σε χαμηλές ταχύτητες και να χωρούν σε χώρο στάθμευσης με 20 διπλωμένα δοχεία. Τα ποδήλατα διαθέτουν σύστημα διπλού τροχού και φρένων όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη. Ένας κοτσαδόρος και η ανάρτηση επιτρέπουν μεγαλύτερη σταθερότητα στις φθαρμένες οδικές υποδομές στις πρώτες τοποθεσίες τους στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες.
Το URB-E παρέχει τα οχήματα, αλλά όχι τους οδηγούς.
Startup εκπαιδεύει τους πελάτες για το πώς να βάζουν τους δικούς τους οδηγούς στα ηλεκτρονικά ποδήλατα και προσφέρει μια υπηρεσία παρκαδόρου ηλεκτρονικών ποδηλάτων για να βοηθήσει στη διαχείριση της φόρτισης. Είναι ένα πείραμα, αλλά ένα είναι σίγουρο: αυτή δεν είναι άλλη μια εταιρεία παράδοσης στο σπίτι που σας φέρνει μεσημεριανό γεύμα. Θέλουν τη μεγαλύτερη αγορά φορτίου μεγάλου όγκου για τις εταιρείες.
Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα εργασίας διευκολύνουν τη μεταφορά φορτίου από φορτηγά που έρχονται στις πόλεις και σε τρέιλερ για παράδοση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Charles Jolley.
«Πραγματικά δεν επικεντρωνόμαστε συγκεκριμένα στο «πάρε μου ένα μπουρίτο, έναν καφέ, μια οδοντόβουρτσα σε 15 λεπτά», είπε ο Τζόλεϊ. «Προσπαθούμε να αντικαταστήσουμε τα φορτηγά και τα φορτηγά με κάτι που είναι με 90% λιγότερη ενέργεια».
Οι πελάτες της εταιρείας κυμαίνονται από την UPS έως την Square Roots, η οποία παρέδιδε τα προϊόντα της που καλλιεργούνταν στην κάθετη φάρμα της εταιρείας στο Μπρούκλιν, φτιάχνοντας ένα τρέιλερ σε ηλεκτρονικά ποδήλατα καταναλωτών και φορτώνοντάς τα λαχανικά. Ένας συνιδρυτής του URB-E το περιέγραψε ως «σαν να προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις ένα Prius για να κάνεις τη δουλειά ενός τρακτέρ».
Η UPS χρησιμοποίησε ποδήλατα URB-E σε μια δοκιμή ως μέρος των επεκτεινόμενων λύσεων εφοδιαστικής «τελευταίου μιλίου» που περιλαμβάνουν περισσότερα από 30 έργα, και η εταιρεία συνεχίζει να αναζητά λύσεις αστικής εφοδιαστικής ως μέρος της προσπάθειάς της για ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, λέει Luke Wake, Αντιπρόεδρος της UPS για τη συντήρηση και τη μηχανική στόλου.
Η Square Roots, η οποία υποστηρίζεται από τον Kimbal Musk, είπε ότι η νέα συνεργασία βοηθά να διασφαλιστεί ότι τα φρέσκα τρόφιμα είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο, κάτι που δεν συνέβαινε απαραίτητα στις διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού της εποχής της πανδημίας. Το σύστημα εμπορευματοκιβωτίων της URB-E έχει τη δυνατότητα για μονωμένους σάκους αποθήκευσης ψύξης για την προστασία των φρέσκων προϊόντων.
Τα ποδήλατα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περίπου 100 τοπικά παντοπωλεία στην περιοχή της Νέας Υόρκης, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση 5 μιλίων από το αγρόκτημα του ομίλου.
Μια πρόσφατη ανάρτηση στο Instagram έπληξε τους αριθμούς: 30 κιλά άνθρακα εξοικονομούνται με 25 μίλια την εβδομάδα.
Το URB-E ξεκίνησε το 2012 με φιλοδοξίες να κατασκευάσει το πιο συμπαγές ηλεκτρονικό όχημα στον κόσμο εκείνη την εποχή. Βρήκαν ένα αναδιπλούμενο μίνι ηλεκτρονικό σκούτερ με αυτονομία 20 μιλίων και τελική ταχύτητα 15 μιλίων την ώρα, το οποίο είχε κάποια επιτυχία σε μέρη όπως η πανεπιστημιούπολη του συνιδρυτή του Peter Lee στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας.
Η εταιρεία είχε δημιουργήσει ένα νέο όχημα για μικροκινητικότητα, αλλά η κλιμάκωση απαιτούσε την είσοδο σε έναν γεμάτο αγώνα με ανταγωνιστές με βαθιές τσέπες όπως η Lime και η Bird.
«Οι επιλογές μας ήταν να πεθάνουμε ή να πάρουμε όλες αυτές τις γνώσεις που είχαμε εντοπίσει και να στριμώξουμε», είπε ο Λι.
Οι συνιδρυτές του URB-E είχαν παρατηρήσει ότι τα βαγόνια φορτίου που άρχισαν να προμηθεύουν σε ένα τοπικό πυροσβεστικό τμήμα μαζί με τα σκούτερ είχαν μεγάλη ζήτηση, και η UPS υποβάλλει ακόμη και αιτήματα για αυτά.
Ο Lee και η ομάδα του έκαναν ένα βήμα πίσω — τι θα γινόταν αν άρχιζαν να σχεδιάζουν όχι μόνο σκούτερ, αλλά ένα ολόκληρο ηλεκτρισμένο οικοσύστημα για παραδόσεις που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα αστικά φορτηγά, μέχρι τα logistics hubs, τα μηχανικά καταστήματα και τα βενζινάδικα;
Θα μπορούσε να βασιστεί στη σχεδιαστική τεχνογνωσία του συνιδρυτή Sven Etzelsberger, που ανήκε για χρόνια στην ηγετική ομάδα της Porsche, για να φτιάξει ένα στόλο ηλεκτρονικών ποδηλάτων για βαριά φορτία, συμπαγή ρυμουλκούμενα ποδηλάτα για εμπορευματοκιβώτια, καθώς και κόμβους με φορτιστές για την τροφοδοσία τους.
Ο πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης Bill de Blasio ξεκίνησε μια πιλοτική εφαρμογή για ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου από το 2019, η οποία περιελάμβανε τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων Amazon, DHL και UPS.
Η στροφή της URB-E προς το φορτίο άρχισε να κυκλοφορεί πέρυσι. Η μεταμόρφωση της startup τράβηξε τα βλέμματα του Jerry Yang, του μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Alibaba που ίδρυσε το Yahoo! Ο Yang, χρήστης των mini-scooter της URB-E, είχε μπει ως πρώτος επενδυτής μέσω της AME Cloud Ventures και επένδυσε ξανά, βασισμένος στη φιλοδοξία της εταιρείας να δημιουργήσει ένα συμπαγές δίκτυο παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων για να αντικαταστήσει τα φορτηγά και τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα.
Το URB-E υπολογίζει επίσης την UBS και την Acadia Woods ως υποστηρικτές.
Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά δεν τα σταματούσαν ως λύση εν μέσω της ταχείας αστικοποίησης, είπε ο Yang, του οποίου το στοίχημα στην Alibaba το 2005 έφερε από τα μεγαλύτερα κέρδη για τους επενδυτές της Silicon Valley στην Κίνα.
Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα φορτίου, όπως τα drones και τα αυτόνομα ρομπότ, είναι πιθανότατα το μέλλον για τις πόλεις, όπου το πρόβλημα της παράδοσης στο τελευταίο μίλι είναι το δυσκολότερο μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού για επίλυση σε κλίμακα, είπε ο Yang μέσω email.
«Κάθε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα παλεύει με το πώς να ανταποκριθεί στην τεράστια αύξηση της ζήτησης, ενώ παράλληλα προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους που ζητούν οι πελάτες και οι επενδυτές της για το CO₂», είπε ο Yang. «Πάντα θα υπάρχουν κάποιες παραδόσεις που χρειάζονται φορτηγό, αλλά με την πάροδο του χρόνου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των παραδόσεων μπορεί να μετατραπεί σε παραδόσεις με νέα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για το μέγεθος και την κλίμακα των σύγχρονων πόλεων».