- RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE – Το BMW Group καθιστά την κυκλική οικονομία κεντρικό θέμα της έκθεσης IAA MOBILITY 2021.
- “Neue Klasse”: εφαρμογή φιλοσοφίας “Secondary first”.
- Κυψέλες μπαταριών επόμενης γενιάς: Μείωση ανθρακικού αποτυπώματος των μπαταριών υψηλής τάσης κατά 50%.
- Οι στόχοι CO2 για το 2030 εγκρίθηκαν από την πρωτοβουλία Science-Based Targets Initiative (SBTi).
- Όλες οι δραστηριότητες παραγωγής και οι εγκαταστάσεις θα γίνουν κλιματικά ουδέτερες από το 2021.
- Τουλάχιστον το 50 % των παγκόσμιων πωλήσεων θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030.
- Zipse: «Επιθυμία μας είναι να διαδραματίσουμε πρωτοποριακό ρόλο στην κυκλική οικονομία».
Μόναχο. Το BMW Group υποστηρίζει την αποστολή του για βιώσιμη κινητικότητα με φιλόδοξους στόχους μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου: Στη φετινή, Ετήσια Γενική Συνέλευση, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκπομπές CO 2 πάνω από 200 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030. Αυτό αντιστοιχεί σε 20 φορές παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές CO2 μιας πόλης ενός εκατομμυρίου και πλέον κατοίκων, όπως το Μόναχο. Για το σκοπό αυτό, το BMW Group μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα των οχημάτων του σε όλο τον κύκλο ζωής τους – από την εξόρυξη πρώτων υλών, την παραγωγή και τη φάση χρήσης, μέχρι την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Προχωρώντας στο μέλλον, η χρήση λιγότερων φυσικών πόρων θα είναι μία από τις προτεραιότητες.
«Ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το κλίμα δεν δημιουργείται αποκλειστικά από τη χρήση πράσινης ενέργειας. Πρέπει να σχεδιάζουμε τα οχήματά μας με γνώμονα τη βιωσιμότητα από την πρώτη μέρα: μειώνοντας την ποσότητα του υλικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή και, κυρίως, ενσωματώνοντας από την αρχή σχέδια επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης. Εν όψει της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, αυτό δεν αποτελεί επιτακτική ανάγκη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση στο Μόναχο που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 12 Απριλίου. «Οι τεχνολογικές απαιτήσεις για κάτι τέτοιο είναι υψηλές: Γι’ αυτό, επιθυμία μας είναι να γίνουμε πρωτοπόροι στο δρόμο προς την κυκλική οικονομία. Ήδη εξετάζουμε αναλογίες για τη χρήση δευτερογενών υλικών στη “Neue Klasse” μέσα από ένα ξεκάθαρο και φιλόδοξο πρόγραμμα για την επίτευξη των υψηλών στόχων μας».
RE : THINK , RE : DUCE , RE : USE , RE : CYCLE – Το BMW Group καθιστά την κυκλική οικονομία κεντρικό θέμα της έκθεσης IAA MOBILITY 2021.
Το BMW Group θα υπογραμμίσει τις μελλοντικές δυνατότητες της κυκλικής οικονομίας για την προστασία του περιβάλλοντος και του κλίματος στην έκθεση IAA MOBILITY 2021 το Σεπτέμβριο. Το μότο “RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE” είναι μία ολιστική προσέγγιση που αναθεωρεί τη χρήση πρωτογενών πρώτων υλών, ώστε να μειωθεί δραστικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Το BMW Group ήδη προτίθεται να δώσει μία νέα, επαναστατική διάσταση στη βιωσιμότητα στα μοντέλα της “Neue Klasse ” από τα μέσα της δεκαετίας μειώνοντας σημαντικά τη χρήση πρώτων υλών ανά όχημα. Στόχος είναι η ουσιαστική αύξηση του ποσοστού δευτερογενών υλικών, προερχόμενων από ανακυκλωμένο χάλυβα, πλαστικό και αλουμίνιο. Αντιμέτωπο με την έλλειψη φυσικών πόρων και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, το BMW Group θεωρεί αυτό το βήμα ως ένα κρίσιμο μοχλό για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές και δημιουργία μιας σαφούς υποχρεωτικής αποδοτικότητας.
Για να πετύχει κάτι τέτοιο, το BMW Group έχει ξεκινήσει μία αλλαγή προτύπου (paradigm shift) με βάση μία φιλοσοφία εξέλιξης ‘secondary first ’ – δηλαδή την κατά προτεραιότητα χρήση δευτερογενών υλικών, όπου οι παράγοντες ποιότητας και διαθεσιμότητας το επιτρέπουν.
Το ανθρακικό αποτύπωμα μπαταριών υψηλής τάσης θα μειωθεί πάνω από 50%.
Η μπαταρία υψηλής τάσης διαδραματίζει μοναδικό ρόλο σε αυτό: Η διαδικασία κατασκευής της μπαταρίας και παραγωγής κυψελών είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα και επομένως συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο ανθρακικό αποτύπωμα οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας μπαταριών που θα λανσαριστεί στη “Neue Klasse”, το BMW Group στοχεύει να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα της μπαταρίας υψηλής τάσης σε λιγότερο από το μισό συγκριτικά με την τρέχουσα τεχνολογία Gen5.
Εκτός από τη μεταστροφή στην πράσινη ενέργεια που ήδη εφαρμόζεται από τους κατασκευαστές κυψελών, η νέα φιλοσοφία μπαταρίας και κυψέλης, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη χημική σύσταση της κυψέλης, θα συμβάλλουν επίσης αισθητά. Είναι ένας ακόμα παράγοντας στην αυξανόμενη αναλογία δευτερογενών υλικών στις κυψέλες και τις μπαταρίες υψηλής τάσης συνολικά. Το κέλυφος στην BMW iX ήδη περιέχει μέχρι 30% δευτερογενές αλουμίνιο ενώ μέχρι 50% δευτερογενές νικέλιο, που είναι βασική πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται στην κυψέλη της μπαταρίας. Την ίδια στιγμή, το BMW Group έχει περιορίσει τη χρήση των κρίσιμων πρώτων υλών στην τρέχουσα γενιά κυψελών μπαταριών και έχει μειώσει την ποσότητα κοβαλτίου στο υλικό καθόδου σε λιγότερο από 10%. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί πλέον χρήση σπάνιων γαιών.
Η “κυκλική σχεδίαση” ως βάση για την κυκλική οικονομία.
Οι ανάγκες ανακύκλωσης ήδη μελετώνται από τη φάση σχεδίασης του οχήματος – επειδή η εξόρυξη υλικών σε καθαρή μορφή είναι πρωταρχική πρόκληση για τις τρέχουσες διαδικασίες ανακύκλωσης. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό σύστημα πρέπει να αφαιρείται εύκολα, πριν την ανακύκλωση, για να αποφεύγεται η ανάμιξη ατσαλιού με χαλκό από τις καλωδιώσεις του οχήματος. Διαφορετικά, ο δευτερογενής χάλυβας δεν πληροί πλέον τις αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χρήση μονομερών υλικών – για παράδειγμα στα καθίσματα – πρέπει να αυξηθεί σημαντικά ώστε να μεγιστοποιηθεί και το ποσοστό ανακύκλωσης.
Ένα ακόμα βασικό στοιχείο είναι η δυνατότητα αποδοτικής αποσυναρμολόγησης. Για να μπορούν τα δευτερογενή υλικά να είναι ανταγωνιστικά στο χώρο της αγοράς, το όχημα και το κάθε εξάρτημα πρέπει να αποσυναρμολογούνται γρήγορα και οικονομικά πριν την ανακύκλωση. Τα προ-απαιτούμενα πρέπει αποφασίζονται κατά τη σχεδίαση του οχήματος – για παράδειγμα, να μην ασφαλίζονται οι συνδέσεις με κόλλα, αλλά να σχεδιάζονται έτσι ώστε να μπορούν να αφαιρούνται στο τέλος του κύκλου ζωής του οχήματος, και την ίδια στιγμή να διασφαλίζεται ότι τα διαφορετικά υλικά δεν αναμειγνύονται μεταξύ τους.
Οι στόχοι μείωσης CO 2 εγκρίθηκαν από την πρωτοβουλία Science – Based Targets Initiative – ολόκληρη η παραγωγή θα γίνει κλιματικά ουδέτερη (ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα) από το 2021.
Το BMW Group έθεσε τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή απόδοση στο επίκεντρο της στρατηγικής της κατεύθυνσης το 2020 και, με αυτή την επαν-ευθυγράμμιση, επιδιώκει μία πολύ πιο φιλόδοξη πορεία από το στόχο του περιορισμού της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας στους δύο βαθμούς. Σε όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος και λαμβάνοντας υπόψη και τα τρία Scopes, το BMW Group έχει θέσει μετρήσιμους και επαληθεύσιμους στόχους που έχουν εγκριθεί από το Science – Based Targets Initiative ( SBTi ):
Θέμα | Μείωση CO 2 μέχρι το 2030 (από το 2019) | Αντίστοιχος κλιματικός στόχος |
Παραγωγή & εγκαταστάσεις Scope 1+2 | -80% ανά όχημα | Πιο φιλόδοξος από το στόχο του 1,5°C |
Εφοδιαστική αλυσίδα Scope 3 (πρώτες ύλες) | τουλάχιστον -20% ανά όχημα | Στόχος 1,75°C |
Φάση χρήσης Scope 3 (ανακύκλωση) | πάνω από -40% ανά όχημα/km | εντός εύρους στόχου 1,5 – 1,75°C |
Ολόκληρος ο κύκλος ζωής Scope 1-3 | τουλάχιστον -33% ανά όχημα | Εντός εύρους στόχου 1.5 – 1,75° C |
Καθένας από αυτούς τους στόχους αντιπροσωπεύει μία σημαντική μείωση στους ρύπους – με άλλα λόγια, πραγματική μείωση στης εκπομπές CO2 ανά όχημα. Κύριος παράγοντας είναι ότι η παραγωγή και όλες οι εγκαταστάσεις του BMW Group λειτουργούν αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τα τέλη του 2020. Ξεκινώντας τη νέα χρονιά, το BMW Group αντισταθμίζει επίσης τις υπολειπόμενες εκπομπές CO2 (Scope 1+2) μέσω επιλεγμένων μέτρων αντιστάθμισης, που καλύπτουν επιπλέον και εκπομπές ρύπων από εταιρικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά ταξίδια, για παράδειγμα. Αυτό σημαίνει ότι από το 2021 και μετά, ολόκληρη η παραγωγή του BMW Group, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεών του σε όλο τον κόσμο, θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τον άνθρακα (κλιματικά ουδέτερη).
Για το BMW Group, ένα είναι σίγουρο: Τέτοια μέτρα είναι σημαντικά ως προς την αντιστάθμιση των επιπτώσεων των επιβλαβών ατμοσφαιρικών ρύπων – ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καθυστερούν ουσιαστικά άλλα μέτρα τα οποία προσφέρουν πραγματική μείωση των εκπομπών ρύπων. Γι’ αυτό το λόγο, το BMW Group εφαρμόζει αυτά τα μέτρα μόνο για υπολειπόμενες εκπομπές άνθρακα που παραμένουν αναπόφευκτες – για παράδειγμα από τη χρήση πολύ αποδοτικών σταθμών συμπαραγωγής.
«Σε ό,τι αφορά το BMW Group: Η αποφυγή είναι προτιμότερη της αντιστάθμισης. Με αυτό τον τρόπο έχουμε ήδη μειώσει την κατανάλωση ενέργειας ανά παραγόμενο όχημα πάνω από το ένα τρίτο από τα επίπεδα του 2006 και μπορούμε ακόμα και να μειώσουμε τις αντίστοιχες εκπομπές CO2 ανά παραγόμενο όχημα πάνω από 70%», δήλωσε ο Zipse.
Το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θέτει ξεκάθαρους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα του μέχρι το 2030. Εκτός από τη χρήση πράσινης ενέργειας για την ενεργοβόρα παραγωγή των κυψελών μπαταριών πέμπτης γενιάς, έχουν τεθεί σε εφαρμογή και άλλα μέτρα – για παράδειγμα ηλιακή ενέργεια θα χρησιμοποιείται στο μέλλον για την παραγωγή αλουμινίου, που επίσης έχει υψηλές απαιτήσεις ενέργειας. Εξάλλου, το BMW Group επενδύει σε μία καινοτόμα μέθοδο για την παραγωγή ατσαλιού χωρίς CO 2 την οποία ανέπτυξε η αμερικανική startup Boston Metal, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures.
2030: Τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Βασικός μοχλός για την απαλλαγή της ατομικής κινητικότητας από τον άνθρακα και ο σημαντικότερος παράγοντας για τη μείωση των εκπομπών CO2 στη φάση χρήσης θα είναι η επέκταση της ηλεκτροκίνησης – την οποία το BMW Group έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της χρονιάς: τα BMW i3*, MINI SE και BMW iX3, καθώς και τις δύο βασικές ναυαρχίδες καινοτομίες, BMW iX και BMW i4. Τα προσεχή χρόνια, θα ακολουθήσουν αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της BMW Σειράς 5 και BMW X1 – μοντέλα υψηλού όγκου πωλήσεων. Σε αυτές θα προστεθούν η BMW Σειρά 7, ο διάδοχος του MINI Countryman και άλλα μοντέλα. Μέχρι το 2023, το BMW Group θα προσφέρει τουλάχιστον μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το 90% περίπου των κατηγοριών του στην αγορά.
Από τώρα μέχρι το 2025, το BMW Group θα αυξήσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του, κατά μέσο όρο πολύ πάνω από 50% το χρόνο – δέκα φορές παραπάνω από τις πωλήσεις του 2020. Με βάση τις τρέχουσες προβλέψεις της αγοράς, η εταιρία εκτιμά ότι τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Η πραγματική τιμή μπορεί να διαφέρει σημαντικά από αγορά σε αγορά και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην επέκταση της υποδομής στην περιφέρεια.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή, δεν θα υπάρχει κάποια κατηγορία σε ολόκληρη την προϊοντική γκάμα του BMW Group στην οποία η εταιρεία να μην προσφέρει τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Μάλιστα, θα υπάρχουν κατηγορίες που θα προσφέρουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η εταιρεία, θα μπορεί επίσης να διαχειρίζεται πολύ μεγαλύτερη αναλογία αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εάν υπάρχει ανάλογη ζήτηση. Συνολικά, την επόμενη δεκαετία, το BMW Group θα φέρει περίπου δέκα εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.
Definition CE 04 – Ηλεκτρικό όχημα παραγωγής θα αποκαλυφθεί φέτος το καλοκαίρι.
Η BMW Motorrad επεκτείνει επίσης τη γκάμα ηλεκτρικών δίτροχων οχημάτων της για αστικές περιοχές: Στην #NEXTGen 2020, η εταιρεία μοιράστηκε με το κοινό το BMW Motorrad Definition CE 04, το χειροπιαστό όραμά της για ένα νέο είδος αστικής ηλεκτροκίνησης, τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε σχεδιαστικό επίπεδο. Το BMW Group θα παρουσιάσει το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής φέτος το καλοκαίρι.
You could read more about Ε-Mobility Here, about The Best Challenge Here