Tον Μάρτιο, όταν οι μολύνσεις από την πανδημία άρχισαν να αυξάνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Rob Stringer, Διευθύνων Σύμβουλος της Sony Music Entertainment που εδρεύει στο κέντρο της Νέας Υόρκης, δήλωσε στον Πρόεδρο της Sony Kenichiro Yoshida ότι οι αμερικανικές εταιρείες ήταν απασχολημένες στη δημιουργία κεφαλαίων για την καταπολέμηση της νόσου.
Ο Yoshida δεν έχασε χρόνο να ακολουθήσει την πεπατημένη. Ο επικεφαλής της Sony συναντήθηκε με τα στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του Shiro Kambe, του εκτελεστικού αντιπροέδρου που είναι υπεύθυνος για την αειφόρο ανάπτυξη. Την επόμενη εβδομάδα η Sony ανακοίνωσε τη δημιουργία του δικού της ταμείου.
Η Sony έχει επιταχύνει την επιδίωξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών στόχων, καθώς ο κόσμος επικεντρώνεται περισσότερο στην εταιρική συμπεριφορά ενόψει του φαινομένου της πανδημίας του covid, ωθώντας τις προσπάθειες της στο να βοηθήσει όσους επηρεάζονται από την ασθένεια και να εξαλείψει ουσιαστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την διαχείριση της.
Η εστίαση της εταιρείας σε περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και διακυβερνητικούς παράγοντες απορρέει από την αυξημένη συνειδητοποίηση του ρόλου της στον κόσμο γενικά, στο πλαίσιο επίσημης εντολής που εγκρίθηκε πέρυσι. Έρχεται επίσης σε μια εποχή που η πανδημία πυροδότησε το ενδιαφέρον για τον καπιταλισμό των ενδιαφερομένων, όπου οι εταιρείες σκέφτονται πέρα από τα συμφέροντα των μετόχων, με αποτέλεσμα οι λεγόμενες επενδύσεις ESG να κερδίζουν δυναμική.
«Η πανδημία μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε για άλλη μια φορά ότι η κοινωνία και ο κόσμος είναι η βάση των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων», δήλωσε ο Shiro Kambe στη Νικέι.
Η κεφαλαιοποίηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων από το ταμείο coronavirus της Sony είναι μία από τις μεγαλύτερες μεταξύ ιαπωνικών εταιρειών. Μία από τις πρώτες του πρωτοβουλίες ήταν να δωρίσει 10 εκατομμύρια δολάρια στο Ταμείο Αλληλεγγύης COVID-19 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Η Sony χρησιμοποιεί επίσης το ταμείο για να βοηθήσει παίκτες στη μουσική βιομηχανία. Για παράδειγμα, η εταιρεία συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα ανακούφισης που χρηματοδοτήθηκε από τη Music.com, έναν κοινοτικό φορέα εκμετάλλευσης ιστότοπων που εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρόγραμμα παρέχει χρήματα σε 500 καλλιτέχνες που υποβάλλουν βίντεο.
Η εταιρεία έχει επίσης δωρίσει στην εκπαίδευση, παρέχοντας δωρεάν κιτ μάθησης προγραμματισμού στην Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Σε λίγους μήνες, η Sony προσέφερε υποστήριξη είτε πρόκειται για παιχνίδια, μουσική, ταινίες, ηλεκτρικό ρεύμα ή εκπαίδευση. Πίσω από αυτήν τη δραστηριότητα βρίσκεται η νέα αίσθηση του σκοπού της εταιρείας.
Η Sony αποκάλυψε για πρώτη φορά τον στόχο της πέρυσι: να γεμίσει τον κόσμο με συγκίνηση, μέσω της δύναμης της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας.
«Ο ιδρυτής μας ήθελε να αναζωογονήσει τα καμένα ερείπια της Ιαπωνίας με την τεχνολογία» μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, είπε ο Shiro Kambe. «Η συνειδητοποίησή μας σχετικά με αυτό τείνει να εξασθενεί με την πάροδο του χρόνου, οπότε γράψαμε τη δήλωση προθέσεων μας για να εξηγήσουμε γιατί υπάρχει η Sony σήμερα».
Η εταιρεία ερμήνευσε αυτήν τη δήλωση όχι ως στόχο αλλά ως λόγο ύπαρξής της.
«Για να είναι βιώσιμη αυτή η επιχείρηση μακροπρόθεσμα, είναι σημαντικό για εμάς να ορίσουμε με σαφήνεια γιατί η επιχείρησή μας είναι για να την μοιράζονται οι εργαζόμενοι της», δήλωσε ο Πρόεδρος της Sony Kenichiro Yoshida.
Η αίσθηση του σκοπού έχει εξαπλωθεί σε όλη την εταιρεία και οδήγησε σε καλύτερη κατανόηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και εταιρικών στόχων διακυβέρνησης που στηρίζουν το όραμα, αλλιώς γνωστό ως ESG. Αυτή η προσέγγιση αντικατοπτρίζεται επίσης στα περιβαλλοντικά μέτρα της εταιρείας.
Στην πρώτη του εγγραφή ως Πρόεδρος σε ένα εσωτερικό blog, ο Yoshida επεσήμανε ότι η Sony υπάρχει στον μεγάλο κόσμο και ότι ένα υγιές περιβάλλον είναι απαραίτητο για τη συνέχιση της λειτουργίας του.
Ως μέρος αυτού, η Sony έχει δημιουργήσει ένα ταμείο για την υποστήριξη νεοσύστατων επιχειρήσεων που αναπτύσσουν περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αντιμετωπίζουν θέματα όπως η κλιματική αλλαγή και η βιοποικιλότητα. Το αμοιβαίο κεφάλαιο θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο yen (9,46 εκατομμύρια δολάρια) για μια περίοδο τριών έως πέντε ετών, την οποία αναμένει να ανακάμψει σε μια δεκαετία περίπου.
«Δεν νομίζω ότι θα αυξηθεί αμέσως, οπότε θα αφιερώσουμε χρόνο», είπε ο Kambe. «Φυσικά πρέπει να εγγυηθούμε τις αποδόσεις».
Ο στόχος της Sony είναι να επιτύχει ένα «μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα» έως το 2050, το οποίο χωρίζεται σε πενταετή μεσοπρόθεσμα σχέδια. Για παράδειγμα, η εταιρεία θέλει να αυξήσει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από περίπου 5% το οικονομικό 2019 σε τουλάχιστον 15% το φορολογικό 2025 και 100% το φορολογικό 2040.
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να τεθούν στόχοι και να ανακοινωθούν. Μετά από αυτό, θα θέσουμε σε εφαρμογή συγκεκριμένα σχέδια βασισμένα σε επιστημονικές μεθόδους », δήλωσε ο Kambe. Το ESG καλύπτει ένα ευρύ και ποικίλο εύρος παραγόντων, επομένως νομίζω ότι οι συγκεκριμένοι τομείς εστίασης θα διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία. «
Οι εξωτερικοί παίκτες παρακολουθούν στενά τις προσπάθειες της Sony. Η Sony βαθμολογείται AAA από την MSCI για την έκθεση και τη διαχείριση κινδύνων ESG – πάνω από τη μητρική εταιρεία Google Alphabet AA και τη γερμανική εταιρεία Arabesque S-Ray από τη Netflix, που έδωσαν στην εταιρεία βαθμολογία ESG 65,1 πόντων από τις 23 Σεπτεμβρίου έναντι της Nintendo και της Apple.
Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν. Το Know the Chain με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσει τον Ιούνιο 49 εταιρείες που εμπλέκονται στην τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών με βάση την ανταπόκρισή τους στους κινδύνους της καταναγκαστικής εργασίας. Η Sony σημείωσε 36 στα 100, που ήταν πάνω από το μέσο όρο, αλλά σημαντικά πίσω από τα 70 της Hewlett Packard Enterprise και 68 της Apple.
«Η εταιρεία ενθαρρύνεται να συνεργαστεί με τοπικά ή παγκόσμια συνδικάτα για να υποστηρίξει την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι στις αλυσίδες εφοδιασμού της», δήλωσε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ως βελτίωση που θα μπορούσε να κάνει η Sony. Η εταιρεία αναμένεται να αντιμετωπίσει αυξημένη πίεση για να εντείνει το παιχνίδι της καθώς οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί και οι ερευνητικές εταιρείες μιλούν για αυτά τα θέματα.
Η Sony σχεδιάζει να ενσωματώσει περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς στόχους στην επόμενη μεσοπρόθεσμη στρατηγική της, η οποία ξεκινά τον επόμενο χρόνο. Σε συνδυασμό με την προγραμματισμένη αλλαγή ονόματος σε Sony Group τον Απρίλιο, η εταιρεία στοχεύει να επιδιώξει μια νέα ταυτότητα ως ενεργός ενδιαφερόμενος στον κόσμο γενικά.
Πηγή Oltnews, Nikkei Asian Review