Η αυστραλιανή εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Nexport έχει ένα μεγάλο όραμα για τα αυστραλιανά ηλεκτρικά οχήματα, με μια σειρά που περιλαμβάνει επιβατικά οχήματα, λεωφορεία και φορτηγά, λέει ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Luke Todd στο The Driven.
Η Nexport στοχεύει να αξιοποιήσει μια συμφωνία για την προμήθεια δικτύου ηλεκτρικών λεωφορείων στο Σίδνεϊ για τη δημιουργία μιας τοπικής βάσης κατασκευής η οποία παράγει ηλεκτρικά λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά στην Αυστραλία, ενσωματώνοντας τεχνολογία με άδεια από τον κινεζικό γίγαντα EV BYD.
Η Nexport επιλέχθηκε να συμμετάσχει στην επιτροπή προμηθειών δημόσιων λεωφορείων της κυβέρνησης της ΝΝΟ (NSW government’s), την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο φορέας εκμετάλλευσης δημόσιων μεταφορών του κράτους για να αγοράσει λεωφορεία για το δημόσιο στόλο και η εταιρεία δεσμεύεται ήδη να εκπληρώσει παραγγελίες για 115 λεωφορεία.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδια σε μια εκδήλωση με θέα στο λιμάνι του Σίδνεϊ, προσελκύοντας ενδιαφερόμενους επενδυτές και πολιτικούς. Παρουσιάστηκε στο λανσάρισμα, επισημαίνοντας την ιστορία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Αυστραλία, το μοντέλο 1959 Model 100E Ford Prefect, το οποίο είχε τροποποιηθεί από Ray Dooring τη δεκαετία του 1960 για να λειτουργεί με ηλεκτρικό κινητήρα.
Επί του παρόντος, η εταιρεία συναρμολογεί λεωφορεία μέσω υπερπόντιων δραστηριοτήτων στην Κίνα και τη Μαλαισία, με ορισμένα ανταλλακτικά να προέρχονται από την Ελβετία, αλλά προσπαθεί να μεετακινήσει αυτή την κατασκευή στις ακτές της Αυστραλίας ως μέρος της επόμενης παρτίδας παραγγελιών λεωφορείων.
«Όλα όσα συμβαίνουν αυτήν τη στιγμή στη Μαλαισία, από την επόμενη παρτίδα οχημάτων μας, θα κατασκευάζονται στην Νέα Νότια Ουαλία», δήλωσε ο Todd στο The Driven. «Έτσι δημιουργούμε μια πλατφόρμα όπου θα μπορούμε να δημιουργήσουμε περίπου 2.000 θέσεις εργασίας στο Moss Vale.»
To read the full version of this story, please go to our EV-focussed sister site, The Driven and click here…
Michael Mazengarb is a journalist with RenewEconomy, based in Sydney. Before joining RenewEconomy, Michael worked in the renewable energy sector for more than a decade.