Η Toyota Motor πρόσφατα πρωτοστάτησε σε μια έρευνα εταιρικών εμπορικών σημάτων στην Ιαπωνία όσον αφορά την περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβερνητική πολιτική (ESG rating).
Η έρευνα διεξήχθη από την Nikkei Business Publications και βρήκε την Toyota στην πρώτη θέση συνολικά, μπροστά από την εταιρεία παραγωγής ποτών Suntory Holdings και την εταιρεία σούπερ μάρκετ Aeon.
Η δημοσκόπηση ήταν η πρώτη του είδους της από την εταιρεία του ομίλου Nikkei και σχεδιάστηκε για να παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες βλέπουν τις εταιρείες και τα εμπορικά σήματα ως προς τις δραστηριότητές τους στο ESG. Η Toyota αξιολογήθηκε ιδιαίτερα για την ηγετική της θέση στην εταιρική διακυβέρνηση και την καινοτομία. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατατάσσεται πρώτη στην κατηγορία κοινωνικής, διακυβέρνησης και ακεραιότητας και δεύτερη στην περιβαλλοντική κατηγορία.
“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που λαμβάνουμε υψηλές βαθμολογίες, αλλά μόλις ξεκινήσαμε να δουλεύουμε σε προγράμματα ESG”, δήλωσε ο Yumi Otsuka, αναπληρωτής επικεφαλής αξιωματικός βιωσιμότητας της Toyota.
Η Toyota εργάζεται επίσης πάνω το θέμα των ξένων προσλήψεων στην Ιαπωνία. “Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν προβλήματα σχετικά με τους ξένους εργαζόμενους στην αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό του και διεξήγαμε μια έρευνα για αλλοδαπούς επαγγελματίες ασκούμενους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στην αλυσίδα εφοδιασμού μας, από το προηγούμενο έτος έως αυτό το έτος”, δήλωσε ο Hideaki Saito, γενικός διευθυντής του έργου Τμήμα διαχείρισης αειφορίας της Toyota. “Έχουμε επίσης αρχίσει να εργαζόμαστε για τη μείωση των τελών τοποθέτησης των ασκούμενων μέσω συνεννόησης με πρακτορεία αποστολής εκπαιδευόμενων στο Βιετνάμ και διοικητικές ομάδες στην Ιαπωνία.”
Το τμήμα σχολίων της έρευνας αποκαλύπτει τη δύναμη της Toyota στις δραστηριότητες ESG, με τρεις λέξεις να εμφανίζονται συχνά.
Η πρώτη είναι “οικολογικά αυτοκίνητα”, όπως ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Η Toyota πούλησε περισσότερα από 10 εκατομμύρια οικολογικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, με επικεφαλής το γνωστό Prius compact. Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε ένα ηλεκτρικό όχημα, το Lexus UX300e, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου Guangzhou στην Κίνα, τον περασμένο Νοέμβριο, και τώρα πωλεί το πολυτελές μοντέλο στην Κίνα και την Ευρώπη. Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.
Η δεύτερη λέξη που συχνά αναφέρεται από τους σχολιαστές ήταν «έξυπνη πόλη». Αυτό φαίνεται να αποτελεί αναφορά στην Woven City, μια πειραματική “συνδεδεμένη πόλη” που σχεδιάζει να κατασκευάσει η Toyota στο Susono, στο νομό Shizuoka, στους πρόποδες του όρους Fuji. Στη σύμβαση CES που πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Λας Βέγκας στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή μιας πρότυπης πόλης. Η ανακοίνωση έλαβε μεγάλη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης στην Ιαπωνία.
Σχετικά με την τρίτη, πολλοί ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στην «κορυφαία διοίκηση» της εταιρείας. Πολλοί επιχειρηματίες έχουν μια ευνοϊκή γνώμη για τον Πρόεδρο της Toyota, Akio Toyoda, εκτιμώντας τον τρόπο που παρουσιάζει τα εταιρικά αποτελέσματα και τις εταιρικές πολιτικές σε συνεντεύξεις τύπου.
Σε μια ανακοίνωση για τα κέρδη τον Μάιο, ο Πρόεδρος Akio Toyoda αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει λειτουργικό κέρδος 500 δισεκατομμυρίων yen (4,74 δισεκατομμύρια δολάρια) για την τρέχουσα οικονομική χρήση που λήγει τον Μάρτιο του 2021. Δήλωσε επίσης ότι η αποστολή του ήταν «να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση των εργαζομένων» και “να δουλέψει στα SDGs (Sustainable Development Goals) με σοβαρότητα.”
Η Toyota άρχισε να αναδιοργανώνεται για να προωθήσει τη βιωσιμότητα, δημιουργώντας ένα τμήμα διαχείρισης αειφορίας τον Ιούνιο του περασμένου έτους. Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, δημιούργησε τις θέσεις του επικεφαλής αξιωματικού αειφορίας και του αναπληρωτή επικεφαλής αξιωματικού βιωσιμότητας. Αυτοί οι αξιωματικοί είναι υπεύθυνοι για την προώθηση δραστηριοτήτων ESG.
Η Toyota έχει επίσης αυξήσει τις γνωστοποιήσεις. Ενώ πολλές εταιρείες εκδίδουν αναφορές εταιρικής βιωσιμότητας ετησίως, η αυτοκινητοβιομηχανία ενημερώνει τώρα το Sustainability Data Book στον ιστότοπό της όποτε υπάρχουν σημαντικά νέα δεδομένα. Η διαδικτυακή αναφορά έχει ήδη ενημερωθεί τρεις φορές φέτος.
Η Toyota ξεκίνησε επίσης μεταρρυθμίσεις στις διαδικασίες εργασίας της και στην ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων. Η εταιρεία είναι γνωστή για το σύστημα kaizen συνεχούς βελτίωσης στα εργοστάσιά της. Από την εμφάνιση του κοροναϊού, άρχισε να εργάζεται για τη βελτίωση της παραγωγικότητας του προσωπικού γραφείου.
«Εργαζόμαστε στο σύστημα kaizen σε ολόκληρη την εταιρεία, με τους υπαλλήλους να ενθαρρύνονται να ταξινομήσουν τη δουλειά τους σε τρεις κατηγορίες: σταματήστε, αλλάξτε και συνεχίστε», δήλωσε ο Saito.
Ένας τομέας στον οποίο η Toyota βαθμολογήθηκε σημαντικά υψηλότερη από άλλες εταιρείες που ρωτήθηκαν ήταν «η προσοχή στην ασφάλεια των προϊόντων». Αυτό μπορεί να αντικατοπτρίζει την ανακοίνωση της εταιρείας τον Ιούνιο για μια νέα τεχνολογία ασφάλειας οχημάτων.
Η Toyota είπε ότι θα διαθέσει ελεύθερα το λογισμικό ανάλυσης τραυματισμών Thums από τον Ιανουάριο του 2021. Το λογισμικό επιτρέπει την ανάλυση υπολογιστή για τραυματισμούς που προκαλούνται από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, χρησιμοποιώντας διάφορα μοντέλα διαφορετικών φύλων, ηλικιών και σωματικών σωματιδίων. Η εταιρεία θα προσφέρει την τεχνολογία, η οποία αναφέρει ότι θα ενισχύσει την ασφάλεια των οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Πηγή Nikkei Asia