Οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι για τις Εταιρείες καταναλωτικών αγαθών είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με άλλους κλάδους.
Οι λόγοι πολλοί και όλοι εξ ίσου σημαντικοί και συνδυαστικά ακόμα πιο σοβαροί. Η φύση και η κλίμακα του αντικτύπου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη φύση των καταναλωτικών αγαθών.
Οι βασικοί παράγοντες της αξιολόγησης ESG εστιάζονται σε:
- Διαχείριση αποβλήτων, σε όλη τη διάρκεια ζωής των καταναλωτικών αγαθών και την συσκευασία τους,
- Περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην αλυσίδα ανεφοδιασμού, από τις πρώτες ύλες του προϊόντος, έως τις ουσίες γεωργικές, εξορυκτικές, δασικές, χημικές, καθώς και τις αλυσίδες εφοδιασμού με πετρέλαιο και φυσικό αέριο, οι οποίες έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη γη, το νερό, τις εκπομπές και εν γένει την ρύπανση,
- Περιβαλλοντικές επιπτώσεις, σε σχέση με την παραγωγή, τη διανομή και τη χρήση προϊόντων, που μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντική κατανάλωση νερού, ρύπανση και χρήση ενέργειας,
Οι κανονισμοί μπορούν να παρακινήσουν ή και να υποχρεώσουν τις εταιρείες να μειώσουν τα προϊόντα μίας χρήσης, να στραφούν σε μεταφορές εμπορευμάτων με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα και ανάπτυξη προϊόντων και διαδικασιών εξοικονόμησης ενέργειας και νερού.
Η μεγαλύτερη έμφαση στα απόβλητα και τη ρύπανση αντικατοπτρίζει κυρίως τους ρυθμιστικούς κινδύνους που συνδέονται με τη διαχείριση προϊόντων και συσκευασιών στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ιδίως του πλαστικού. Σε αυτή προστίθενται και άλλοι παράγοντες, νερό, χρήση γης και βιοποικιλότητα, αέρια θερμοκηπίου και εκπομπές για να καταγράψουμε τις πολλαπλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην αλυσίδα αξίας του κλάδου των FMCG.
Στην αξιολόγηση ESG, χρησιμοποιούνται ποιοτικοί και ποσοτικοί δείκτες για να υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την διαχείριση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων όλων όσων αποτελούν την βιομηχανία.
Οι ποιοτικοί δείκτες περιλαμβάνουν τις πολιτικές και τις δεσμεύσεις μιας Εταιρείας για την εξασφάλιση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών στην αλυσίδα εφοδιασμού της.
Οι ποσοτικοί δείκτες απόδοσης καθορίζονται από τα απόβλητα και την ρύπανση, το νερό, τη χρήση γης και τη βιοποικιλότητα, τα αέρια θερμοκηπίου και τις εκπομπές.
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών εκτίθενται σε σημαντικούς κοινωνικούς κινδύνους σε όλη την αλυσίδα αξίας τους, με τις ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις καταναλωτών, την καινοτομία και την ανάπτυξη προϊόντων , την υποστήριξη της αξίας της επωνυμίας, την διατήρηση υψηλών τιμών, τα επίπεδα ικανοποίησης και διατήρησης των πελατών.
Υπάρχουν ενδείξεις και προβλέπεται αύξηση σε βιώσιμα προϊόντα, με διαφανή επισήμανση και υπεύθυνη διαφήμιση και κίνητρα για να οδηγηθεί η βιομηχανία σε μάρκες με σκοπό.
Είναι σημαντική η ασφάλεια των προϊόντων και η μη χρήση ασφαλών πρώτων υλών, λόγω επιβλαβών συστατικών ή δυσλειτουργίας των προιόντων. Μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία των εργαζομένων και των χρηστών και να οδηγήσουν σε σημαντικό κόστος φήμης και οικονομικό.
Επιπλέον σημαντικό ρόλο παίζουν οι συνθήκες εργασίας, στην παραγωγή και διανομή καταναλωτικών αγαθών, καθώς και στην προμήθεια πρώτων υλών.
Υπάρχει κίνδυνος έκθεσης των εταιρειών καταναλωτικών για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κακές συνθήκες εργασίας, ειδικά εάν είναι προμηθευτές τους λειτουργούν σε περιοχές με χαμηλότερα πρότυπα εργασίας.
Στην αξιολόγηση ESG δίδεται βάρος στην αφοσίωση των πελατών, στη διαχείριση της ασφάλειας, στις κοινότητες και στο εργατικό δυναμικό και την ποικιλομορφία. Η κακή διαχείριση της ασφάλειας των προϊόντων, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της βιωσιμότητας θα μπορούσε βλάψουν σημαντικά τις μάρκες, την οικονομική απόδοση και τη φήμη των εταιρειών στη βιομηχανία.
Πηγή: S&PGLOBAL